محل لوگو

بررسي میزان استفاده از شبکه های ارتباطی مجازی وپیامدهای آن باتأکید برهویت جنسیتی دربین دانشجویان دختر دانشگاه آزاد زنجان + Doc


چکیده :

پژوهشحاضر باهدف بررسي میزان استفاده از شبکه­های ارتباطی مجازی وپیامدهای آن باتأکید برهویت جنسیتی دربین دانشجویان دختر دانشگاه آزاد زنجانانجام شده است، چهارچوب­ نظری مورد استفاده در این مطالعه، نظریاتی چون دهکده جهانی مک­لوهان، هویت جنكينز و گيدنز، مشارکت پوتنام، اعتماد زتومکا، تئوری خانواده ویلیام گود و کنش ارتباطی هابرماس بودهاست. پژوهشحاضربهشيوهتوصيفي - همبستگياجرا شدهاست.جامعهآماريشاملكليهدانشجویان دانشگاه آزاد زنجاناست. داده­هابااستفادهازپرسشنامهدربین400نفراز دانشجویانکه با روش تعیین حجم نمونه کوکران محاسبهوروشنمونه­گيريخوشه­ای چندمرحله­ای انتخابشده، جمع­آوريگردید.

برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم­افزارspss23 استفاده شده است. اطلاعات در دو بخش توصیفی در قالب جداول و نمودار و در بخش تحلیلی از آزمون­های آماری ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون دومتغیره و آزمون تی دونمونه­ای استفاده شد. با توجه به تحلیل فرضیات مشخص گردید: بین میزان استفاده از شبکه­های ارتباطی مجازی با اعتماداجتماعی، مشارکت اجتماعی ، پایبندی به اخلاق شهروندی، تعامل اجتماعی واحساس هویت جنسیتی درسطح معنی­داری کمتراز 05/0رابطه معنی­دار مستقیم وبا سن و ارتباط باخانواده رابطه معنی­دار معکوس وجود دارد وهمچنین میزان استفاده از شبکه­های ارتباطی مجازی برحسب وضعیت تأهل دربین پاسخگویان تفاوت معنی­داری دارد.

کلیدواژه­ها: شبکه­های ارتباطی مجازی، اعتماد، مشارکت ، اخلاق شهروندی، تعامل اجتماعی، ارتباط با خانواده، هویت جنسیتی


 

 

فهرست مطالب

عنوان. صفحه

چکیده1

فصل اول کلیات پژوهش

1-1- مقدمه. 3

1-2- بیان مساله. 4

1-3- اهمیت و ضرورت مطالعه موضوع. 9

1-4- اهداف تحقیق. 10

1-4-1- هدف کلی تحقیق. 10

1-4-2- اهداف جزیی. 10

1-5- سوالات تحقیق. 11

1-5-1- سوال اصلی. 11

1-5-2- سوالات فرعی. 11

فصل دوم:مبانی نظری و چهارچوب تئوریکی تحقیق

2-1- مقدمه. 14

2-2- فضای مفهومی تحقیق. 15

- شبکه اجتماعی. 15

- اینترنت.. 17

- تاریخچه اینترنت در ایران. 19

- سطوح اینترنت.. 20

- وبلاگ.. 21

- چت روم22

- فضاي مجازي.. 22

- شبکه‌های اجتماعی مجازی.. 23

- فضای مجازی و هویت.. 25

2-3- پیشینه نظری تحقیق. 30

2-4- پیشینه تجربی تحقیق. 34

2-4-1- پیشینه خارجی. 34

2-4-2- پیشینه داخلی. 35

2-5- مبانی نظری تحقیق. 45

- تئوریهای تبیین کننده شبکه‌های اجتماعی مَجازی.. 45

- مکلوهانونظریهدهکدهجهانی. 56

- دنیس مک کوئیل. 56

- ارتباط و شبکه­های ارتباطی. 58

- موضوعات اصلی نظریه رسانه‌های نوین. 59

- نظریه کنش ارتباطی هابرماس.. 62

- نظریه « تقلید » ژوزف کاپلا.. 63

- نظریه « کاشت» گربنر. 64

- نظر والدهال. 65

- نظریه جهانی شدن فرهنگ درعصرارتباطات.. 66

- فضای مجازی از دیدگاه سایبر سایکولوژی.. 67

- نظریات هویت جنسیتی. 69

- جامعهپذیری جنسیت.. 69

- نظریه طرحواره جنسیت.. 69

- ریچارد جنکینز. 70

- هویت از نظر تاجفل. 74

- لارنس کلبرگ76

- نظریه یادگیری اجتماعی. 79

- نظریه آلبرت بندورا80

- اعتماد اجتماعی. 84

- پارسونز. 85

- فوکویاما86

- جانسون. 87

- رابرت پوتنام88

- آنتونی گیدنز. 89

- مشارکت اجتماعی. 94

- حقوق شهروندی.. 99

- پارسونز. 99

- تی.اچ. مارشال101

- برایان ترنر. 102

- ارتباط با خانواده104

- نظریهویلیامجیمزگوددربارهارتباط باخانواده104

- نظریه سیستم‌ها106

- فردیناندتونیس 107

- ارتباط گفتگو و کنش ارتباطی. 108

- عقلانیت ارتباطی و ابزاری.. 109

- تئوری‌های عوامل فردی.. 110

- كورت لوین. 110

- پیتررسی. 111

2-6- چارچوب نظری تحقیق. 113

2-7- فرضیات تحقیق. 114

2-8– دیاگرام علی تحقیق. 115

فصل سوم: روش اجرای تحقيق

3-1- مقدمه. 117

3-2- نوع روش تحقیق. 117

3-3- جامعه آماری.. 118

3-4- حجم نمونه و شیوه نمونهگیری.. 118

3-5- روش سنجش شاخصها120

- تعاریف عملیاتی مفاهیم120

تعریف عملیاتی هویت جنسیتی. 121

تعریف عملیاتی اعتماد اجتماعی. 122

تعریف عملیاتی مشارکت اجتماعی. 123

تعریف عملیاتی تعامل اجتماعی. 124

تعریف عملیاتی ارتباط با خانواده125

تعریف عملیاتی پایبندی به حقوق شهروندی.. 125

تعریف عملیاتی میزان استفاده ازشبکههای اجتماعی مجازی.. 126

تعریف عملیاتی عوامل فردی.. 127

3-6- کدگذاری و استخراج داده ها127

3-7- سنجش پایایی و روایی ابزار تحقیق. 127

الف) اعتبارسنجی پرسشنامه. 128

ب) سنجش پایائی پرسشنامه. 128

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده­ها

4-1- مقدمه. 131

4-2- آمار توصیفی. 132

- بررسي توزیع نرمال داده ها143

4-3- آمار استنباطی. 144

4-3-1- فرضیه اول: به نظرمیرسد بین میزان استفاده از شبکههای ارتباطی مجازی و میزان اعتماد اجتماعی 144

4-3-2- فرضیه دوم: به نظرمی­رسد بین میزان استفاده از شبکه­های ارتباطی مجازی و میزان مشارکت اجتماعی.147

4-3-3- فرضیه سوم: بین میزان استفاده از شبکه­های ارتباطی مجازی و میزان پایبندی به حقوق شهروندی.150

4-3-4- فرضیه چهارم: بین میزان استفاده از شبکه­های ارتباطی مجازی و میزان تعامل اجتماعی.153

4-3-5- فرضیه پنجم: بین میزان استفاده از شبکه­های ارتباطی مجازی و میزان ارتباط با خانواده در جامعه.156

4-3-6- فرضیه ششم: بین میزان استفاده از شبکه­های ارتباطی مجازی و میزان احساس هویت جنسیتی.159

4-3-7- فرضیه هفتم: میزان استفاده از شبکه­های ارتباطی مجازی براساس وضعیت تأهل متفاوت است.162

4-3-7-2) به نظرمیرسد بین میزان استفاده از شبکههای ارتباطی مجازی و سن رابطه معنیدار وجود دارد.163

فصل پنجم: نتیجه­ گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه. 165

5-2- استنتاج آماری.. 165

- نتایج توصیفی ( جدول یک بعدی )165

- نتایج آزمون فرضیات پژوهش.. 167

5-3- استنتاج تئوریکی. 172

5-4- ارائه راهکارها و پیشنهادات.. 179

5-5- محدودیتهای تحقیق. 180

منابع و مآخذ181

ضمائم و پیوستها186


مبلغ قابل پرداخت 76,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1109
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما