محل لوگو

بررسی مقایسه ای گرایش دانش آموزان شاهد و ایثارگر و دانش آموزان عادی دختر مقطع متوسطه به فضای مجازی و عوامل مرتبط با آن


چكيده

هدف: اين پژوهش با هدف بررسي مقایسه­ای گرایش دانش­آموزان شاهد و ایثارگر و دانش­آموزان عادی دختر مقطع متوسطه به فضای مجازی و عوامل مرتبط با آن انجام گرفته است.

روش پژوهش: روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده­ها توصیفی-همبستگی بود. نمونه آماری شامل350 نفر از جامعه 3271 نفری دانش­آموزان دختر مقطع متوسطه بودند که به روش تصادفی انتخاب و به پرسشنامه پاسخ دادند که داده­های حاصل از پرسش­نامه توسط نرم افزار spss نسخه 23در دو بخش توصيفي و استنباطی با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، تی مستقل و تحلیل واریانس مورد پردازش قرارگرفت.

یافته­ها : یافته­های اينپژوهشنشانمي­دهندبین میزان گرایش به استفاده از فضای مجازی با همبستگی خانواده، پایبندی به باورهای دینی، احساس هویت فرهنگی، میزان ارضای نیازهارابطه معکوس معنی­دار و بین میزان گرایش به استفاده از فضای مجازی میزان تحصیلات والدین رابطه مستقیم معنی­داری وجود دارد و همچنین میزان گرایش به استفاده از فضای مجازی در بین دانش­آموزان شاهد و عادی متفاوت است که این نشان­دهنده تأیید فرضیه­های پژوهش می­باشد (p<0.01). در تحلیل چند متغیره نیز متغیرهای مستقل موجود در مدل تحقیق توانسته­اند در کل 54 درصد از واریانس متغیر وابسته را در جامعه آماری تبیین کنند که این مقدار نشانگر میزان بالای برازش مدل تحقیق می‌باشد.

نتیجه­گیری: نتایج تحقیق بیانگر رابطه معکوس میزان گرایش به استفاده از فضای مجازی با همبستگی خانواده، پایبندی به باورهای دینی، احساس هویت فرهنگی، میزان ارضای نیازها و رابطه مستقیم با میزان تحصیلات والدین است.

كليدواژه­ها: گرایش،فضای مجازی، همبستگی خانواده، پایبندی به باورهای دینی، احساس هویت فرهنگی، میزان ارضای نیازها.

 

فهرست مطالب

عنوان.......................................................................................................................................................... صفحه

چکیده............................................................................................................................................................... 1

فصل اول :کلیات پزوهش

1-1- مقدمه..................................................................................................................................................... 3

1-2- بیان مسأله.................................................................................................................................................. 4

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق........................................................................................................................ 6

1-4- اهداف تحقیق......................................................................................................................................... 7

1-4-1- هدف کلی........................................................................................................................................... 7

1-4- 2- اهداف جزئی..................................................................................................................................... 7

1-5- سوالات تحقیق...................................................................................................................................... 8

1-5-1- سوال اصلی.......................................................................................................................................... 8

1-5-2- سوالات جزئی...................................................................................................................................... 8

فصل دوم: مبانی نظری و چهارچوب تئوریکی تحقیق

2-1- مقدمه................................................................................................................................................... 11

2-2- فضای مفهومی تحقیق............................................................................................................................. 11

2-2-1- فضای مجازی................................................................................................................................... 11

2-2-2-پديده­هاي جديد در فضاي مجازي................................................................................................... 15

2-2-3- ويژگي­هاي روان­شناختي فضاي مجازي........................................................................................... 17

2-3- پیشینه تجربی تحقیق.......................................................................................................................... 19

2-3-1- تحقیقات خارجی............................................................................................................................ 19

2-3-2- تحقیقات داخلی................................................................................................................................ 22

2-4- مبانی نظری تحقیق............................................................................................................................... 27

2-5- چهارچوب تئوریکی تحقیق.................................................................................................................. 49

2-6- فرضیه­های تحقیق................................................................................................................................... 51

2-7- مدل مفهومی تحقیق........................................................................................................................... 52

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه...................................................................................................................................................... 54

3-2- نوع روش تحقیق.................................................................................................................................. 54

3-3-جامعه آماری، نمونه و روش نمونه­گیری................................................................................................ 54

3-4- روش سنجش شاخص ها...................................................................................................................... 56

4-3-1- سنجش متغیر وابسته و متغیرهای مستقل...................................................................................... 56

4-3-2- تعاریف نظری و عملیاتی تحقیق.................................................................................................... 57

3-4-2-1- میزان گرایش به فضای مجازی (متغیروابسته)......................................................................... 58

3-4-2-2- میزان پایبندی به باورهای دینی (متغیر مستقل)...................................................................... 59

3-4-2-3- احساس هویت فرهنگی (متغیر مستقل).................................................................................. 60

3-4-2-4- میزان همبستگی خانواده (متغیر مستقل)................................................................................. 61

3-4-2-5- میزان ارضای نیازها (متغیر مستقل)......................................................................................... 62

3-5- سنجش پایایی و روایی ابزار تحقیق.................................................................................................... 63

3-5-1- اعتبارسنجی پرسشنامه................................................................................................................... 63

3-5-2- سنجش اعتماد پرسشنامه.............................................................................................................. 65

3-6-روش تجزیه و تحلیل داده­ها................................................................................................................ 66

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل اطلاعات

4-1- مقدمه.................................................................................................................................................. 68

4-2 تحليل توصيفي داده هاي پژوهش........................................................................................................ 68

4-3- تجزيه و تحليل داده­ها........................................................................................................................ 77

4-3-1- بررسی نرمال بودن متغیرهای پژوهش........................................................................................... 77

4-3- 2- فرضيه­هاي پژوهش........................................................................................................................ 78

فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه.......................................................................................................................................... ........ 89

5-2- استنتاج آماری................................................................................................................... .................... 89

5-3- نتایج توصیفی و آزمون فرضیات پژوهش............................................................................................ 89

5-4- استنتاج تئوریکی................................................................................................................................ 95

5-5- نتیجه­گیری کلی.................................................................................................................................. 97

5-6- پیشنهادات تحقیق............................................................................................................................... 98

5-6-1- پیشنهادات کاربردی........................................................................................................................ 98

5-6-2- پیشنهادات پژوهشی........................................................................................................................ 99

5-7- محدودیت­ها تحقیق........................................................................................................................... 100

فهرست منابع و مأخذ................................................................................................................................. 102


مبلغ قابل پرداخت 76,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 270
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما ویژه دهه کرامت سال 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما