چكيده
هدف: اين پژوهش با هدف بررسي مقایسهای گرایش دانشآموزان شاهد و ایثارگر و دانشآموزان عادی دختر مقطع متوسطه به فضای مجازی و عوامل مرتبط با آن انجام گرفته است.
روش پژوهش: روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری دادهها توصیفی-همبستگی بود. نمونه آماری شامل350 نفر از جامعه 3271 نفری دانشآموزان دختر مقطع متوسطه بودند که به روش تصادفی انتخاب و به پرسشنامه پاسخ دادند که دادههای حاصل از پرسشنامه توسط نرم افزار spss نسخه 23در دو بخش توصيفي و استنباطی با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، تی مستقل و تحلیل واریانس مورد پردازش قرارگرفت.
یافتهها : یافتههای اينپژوهشنشانميدهندبین میزان گرایش به استفاده از فضای مجازی با همبستگی خانواده، پایبندی به باورهای دینی، احساس هویت فرهنگی، میزان ارضای نیازهارابطه معکوس معنیدار و بین میزان گرایش به استفاده از فضای مجازی میزان تحصیلات والدین رابطه مستقیم معنیداری وجود دارد و همچنین میزان گرایش به استفاده از فضای مجازی در بین دانشآموزان شاهد و عادی متفاوت است که این نشاندهنده تأیید فرضیههای پژوهش میباشد (p<0.01). در تحلیل چند متغیره نیز متغیرهای مستقل موجود در مدل تحقیق توانستهاند در کل 54 درصد از واریانس متغیر وابسته را در جامعه آماری تبیین کنند که این مقدار نشانگر میزان بالای برازش مدل تحقیق میباشد.
نتیجهگیری: نتایج تحقیق بیانگر رابطه معکوس میزان گرایش به استفاده از فضای مجازی با همبستگی خانواده، پایبندی به باورهای دینی، احساس هویت فرهنگی، میزان ارضای نیازها و رابطه مستقیم با میزان تحصیلات والدین است.
كليدواژهها: گرایش،فضای مجازی، همبستگی خانواده، پایبندی به باورهای دینی، احساس هویت فرهنگی، میزان ارضای نیازها.
فهرست مطالب
عنوان.......................................................................................................................................................... صفحه
چکیده............................................................................................................................................................... 1
فصل اول :کلیات پزوهش
1-1- مقدمه..................................................................................................................................................... 3
1-2- بیان مسأله.................................................................................................................................................. 4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق........................................................................................................................ 6
1-4- اهداف تحقیق......................................................................................................................................... 7
1-4-1- هدف کلی........................................................................................................................................... 7
1-4- 2- اهداف جزئی..................................................................................................................................... 7
1-5- سوالات تحقیق...................................................................................................................................... 8
1-5-1- سوال اصلی.......................................................................................................................................... 8
1-5-2- سوالات جزئی...................................................................................................................................... 8
فصل دوم: مبانی نظری و چهارچوب تئوریکی تحقیق
2-1- مقدمه................................................................................................................................................... 11
2-2- فضای مفهومی تحقیق............................................................................................................................. 11
2-2-1- فضای مجازی................................................................................................................................... 11
2-2-2-پديدههاي جديد در فضاي مجازي................................................................................................... 15
2-2-3- ويژگيهاي روانشناختي فضاي مجازي........................................................................................... 17
2-3- پیشینه تجربی تحقیق.......................................................................................................................... 19
2-3-1- تحقیقات خارجی............................................................................................................................ 19
2-3-2- تحقیقات داخلی................................................................................................................................ 22
2-4- مبانی نظری تحقیق............................................................................................................................... 27
2-5- چهارچوب تئوریکی تحقیق.................................................................................................................. 49
2-6- فرضیههای تحقیق................................................................................................................................... 51
2-7- مدل مفهومی تحقیق........................................................................................................................... 52
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه...................................................................................................................................................... 54
3-2- نوع روش تحقیق.................................................................................................................................. 54
3-3-جامعه آماری، نمونه و روش نمونهگیری................................................................................................ 54
3-4- روش سنجش شاخص ها...................................................................................................................... 56
4-3-1- سنجش متغیر وابسته و متغیرهای مستقل...................................................................................... 56
4-3-2- تعاریف نظری و عملیاتی تحقیق.................................................................................................... 57
3-4-2-1- میزان گرایش به فضای مجازی (متغیروابسته)......................................................................... 58
3-4-2-2- میزان پایبندی به باورهای دینی (متغیر مستقل)...................................................................... 59
3-4-2-3- احساس هویت فرهنگی (متغیر مستقل).................................................................................. 60
3-4-2-4- میزان همبستگی خانواده (متغیر مستقل)................................................................................. 61
3-4-2-5- میزان ارضای نیازها (متغیر مستقل)......................................................................................... 62
3-5- سنجش پایایی و روایی ابزار تحقیق.................................................................................................... 63
3-5-1- اعتبارسنجی پرسشنامه................................................................................................................... 63
3-5-2- سنجش اعتماد پرسشنامه.............................................................................................................. 65
3-6-روش تجزیه و تحلیل دادهها................................................................................................................ 66
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل اطلاعات
4-1- مقدمه.................................................................................................................................................. 68
4-2 تحليل توصيفي داده هاي پژوهش........................................................................................................ 68
4-3- تجزيه و تحليل دادهها........................................................................................................................ 77
4-3-1- بررسی نرمال بودن متغیرهای پژوهش........................................................................................... 77
4-3- 2- فرضيههاي پژوهش........................................................................................................................ 78
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه.......................................................................................................................................... ........ 89
5-2- استنتاج آماری................................................................................................................... .................... 89
5-3- نتایج توصیفی و آزمون فرضیات پژوهش............................................................................................ 89
5-4- استنتاج تئوریکی................................................................................................................................ 95
5-5- نتیجهگیری کلی.................................................................................................................................. 97
5-6- پیشنهادات تحقیق............................................................................................................................... 98
5-6-1- پیشنهادات کاربردی........................................................................................................................ 98
5-6-2- پیشنهادات پژوهشی........................................................................................................................ 99
5-7- محدودیتها تحقیق........................................................................................................................... 100
فهرست منابع و مأخذ................................................................................................................................. 102
مبلغ قابل پرداخت 76,400 تومان
فارسی ساز Watch Dogs 2 نسخه PS4 ... ...
فارسی ساز Watch Dogs Legion نسخه PS4 ... ...
اندیکاتور GainzAlgo Pro که از معروف ترین اندیکاتور های پریمیوم تریدینگ ویو هست ، با نقطه ی ورودهای عالی که در تمامی تایم فریم ها و تمامی ارزها و بازارها قابل استفاده است. قیمت اصلی این اندیکاتور 490دلار میباشد که ما اون رو تهیه کردیم و در اختیار شما قرار میدیم دسترسی به ... ...
پیش خرید فارسی ساز Watch Dogs ... ...